трусы женские
Реферати » Реферати по біології » Генетика: сучасний підхід

Генетика: сучасний підхід

Середня загальноосвітня школа №1133 (підрозділ ЕУК« Школа розвитку » )

Реферат по Біології на тему:

«Генетика: сучасний підхід»

Москва 2001р.

Зміст.

I. Введення.

II. Про генетиці.

1. Історія.

2. Основні методи (досліди Г. Менделя).

III. «Геном людини» в медицині.

1. Спадкові захворювання.

2. генодіагностіка.

3. Генотерапія.

IV. Етичні проблеми.

Висновок.

Введення.

Для усвідомлення навколишнього світу, будь-якому індивідууму необхідно чітко розуміти природу оболонки енергії його свідомості, яку доводиться постійно відчувати навколо себе. Той світ який відображає свідомість має чіткі правила і межі передбачені цим же свідомістю. Для найбільш повноцінного контакту, людина зобов'язана дотримуватися цих правил і існуючи в його рамках обмінюватися інформацією і піклується про себе подібних, в цілях збереження оболонки.
Переслідуючи ці цілі, людський розум створює модель - так звану науку, всього того, що прямо пов'язано з його потребами. Для задоволення спраги самопізнання і аналізу еволюції, виникла наука - біологія. Наука, узагальнююча і вичерпно яка доводить людські здогади про самого себе. Але, визначивши конкретні рамки цієї науки, людський розум продовжує йти далі. Це ми в змозі спостерігати щодня.
Виникло бажання не тільки пізнати себе, а ще й змінити себе, провести прискорену еволюцію людського виду своїми руками, в лабораторних умовах.
Для досягнення даної мети вчені виявили гаданий ключ, тобто місце зберігання всієї біологічної інформації про живу оболонці індивідуума - гени. Звідси з'явилося нове багатообіцяюче течія в біології - генетика.
Метою цього реферату є глобальне зіставлення сучасної генетичної науки та її історії в аспекті медичної допомоги людству і предположительного естетичного шкоди.

Про генетиці.

Історія.

Генетика - наука про спадковість і мінливість організмів.
Генетика - дисципліна, що вивчає механізми і закономірності спадковості і мінливості організмів, методи управління цими процесами. Вона покликана розкрити закони відтворення живого по поколінням, поява у організмів нових властивостей, закони індивідуального розвитку особи і матеріальної основи історичних перетворень організмів в процесі еволюції. Перші два завдання вирішують теорія гена і теорія мутацій. З'ясування сутності відтворення для конкретного різноманітності форм життя вимагає вивчення спадковості у представників, що знаходяться на різних щаблях еволюційного розвитку. Об'єктами генетики є віруси, бактерії, гриби, рослини, тварини і людина. На тлі видовий та іншої специфіки в явищах спадковості для всіх живих істот виявляються загальні закони. Їх існування показує єдність органічного світу. Історія генетики починається з 1900 року, коли незалежно один від одного Корренс, Герман і де Фриз відкрили і сформулювали закони успадкування ознак, коли була перевидана робота Г. Менделя "Досліди над рослинними гібридами". З того часу генетика в своєму розвитку пройшла три добре окреслених етапи - епоха Класичною генетики (1900-1930), епоха неокласицизму
(1930-1953) і епоха синтетичної генетики, яка почалася в 1953 році. На першому етапі складався мову генетики, розроблялися методики дослідження, були обгрунтовані фундаментальні положення, відкриті основні закони. В епоху неокласицизму стало можливим втручання в механізм мінливості, подальший розвиток отримало вивчення гена і хромосом, розробляється теорія штучного метагенезу, що дозволило генетиці з теоретичної дисципліни перейти до прикладної. Новий етап у розвитку генетики став можливим завдяки розшифровці структури "золотий" молекули ДНК в
1953 Дж. Уотсоном і Ф. Криком. Генетика переходить на молекулярний рівень досліджень. Стало можливим розшифрувати структуру гена, визначити матеріальні засади і механізми спадковості і мінливості. Генетика навчилася впливати на ці процеси, направляти їх у потрібне русло. З'явилися широкі можливості з'єднання теорії та практики.

Основні методи (досліди Г. Менделя)

Основним методом генетики протягом багатьох років є гибридологический метод. Гибридизацией називається процес схрещування з метою отримання гібридів. Гібрид це організм, отриманий в результаті схрещування різнорідних в генетичному відношенні батьківських форм. Гібридизація може бути внутрішньовидової, коли схрещуються особини одного виду і віддаленій, якщо схрещуються особини з різних видів або пологів. При дослідженні успадкування ознак використовуються методи моногибридного, дигибридного, полигибридного схрещування, які були розроблені ще Г. Менделем в його дослідах з сортами гороху. При моногібрідномсхрещуванні успадкування проводиться по одній парі альтернативних ознак, при дигибридном схрещуванні - по двом парам альтернативних ознак, при полигибридном схрещуванні - по 3,4 і більше парам альтернативних ознак. При вивченні закономірностей успадкування ознак і закономірностей мінливості широко використовується метод штучного мутагенезу, коли за допомогою мутагенів викликають зміну в генотипі і вивчають результати цього процесу. Широке поширення в генетиці знайшов метод штучного отримання полиплоидов, що має не тільки теоретичне, а й практичне значення. Поліплоїдії володіють великою врожайністю і менше уражуються шкідниками і хворобами. Широко використовується в генетиці біометричні методи.
Адже успадковуються і змінюються не тільки якісні, а й кількісні. Біометричні методи дозволили обгрунтувати положення фенотипу і норми реакції. З 1953 року особливе значення для генетики придбали біохімічні методи дослідження. Генетика впритул зайнялася вивченням матеріальних основ спадковості і мінливості - генів. Об'єктом дослідження генетики стали нуклеїнові кислоти, особливо ДНК. Вивчення хімічної структури гена дозволило відповісти на головні питання, які ставила перед собою генетика. Як відбувається успадкування ознак? В результаті чого виникають зміни ознак? Закони успадкування, встановлені
Г. Менделем. Домінантні та рецесивні ознаки, гомозигота і гетерозигота, фенотип і генотип, алельних ознаки. Гешскому ботаніку - любителю Йогану Грегору Менделю належить відкриття кількісних закономірностей, супроводжуючих формування гібридів.
В роботах Г. Менделя (1856-1863) були розкриті основи законів успадкування ознак. Як об'єкт дослідження Менделем був обраний горох посівної. На період досліджень для цього строго самозапилюватися рослини було відомо достатню кількість сортів з чітко різними досліджуваними ознаками. Визначним досягненням Г. Менделя є розробка методів дослідження гібридів. Їм було введено поняття моногибридного, дигибридного, полигибридного схрещування. Мендель вперше усвідомив, що тільки почавши з найпростішого випадку - спостереження за поведінкою в потомстві однієї пари альтернативних ознак - і поступово ускладнюючи завдання.
Можна розібратися в закономірностях успадкування ознак.
Планування етапів дослідження, математична обробка отриманих даних, дозволили Менделя отримати результати, які лягли в основу фундаментальних досліджень в галузі вивчення спадковості. Мендель почав з дослідів по по моногібрідномусхрещування сортів гороху. Дослідження стосувалося спадкоємства тільки однієї пари альтернативних ознак. На підставі отриманих даних
Мендель ввів поняття домінантного і рецесивного ознаки.
Домінантним ознакою він назвав ознака, яка переходить в гібридні рослини абсолютно незмінним або майже незмінним, а рецесивним той, який стає при гібридизації прихованим.
Потім Мендель вперше зумів дати кількісну оцінку частотах появи рецесивних форм серед загального числа нащадків для випадків моно-, ди-, трігібрідного і складніших схрещувань. В результаті досліджень Г. Менделем були отримані обгрунтування наступних узагальнень фундаментальної важливості:
1. При моногібрідномсхрещуванні спостерігається явище домінування.
2. В результаті подальших схрещувань гібридів відбувається розщеплення ознак у співвідношенні 3: 1.
3. Особи містять або тільки домінантні, або тільки рецесивні, або змішані задатки.
Зигота, що містить змішані задатки отримала назву гетерозиготний, а організм, що розвилася з гетерозиготний - гетерозиготності. Зигота, яка містить однакові (домінантні або рецесивні) задатки називається гомозиготой, а організм, що розвилася з гомозиготи-гомозиготних.
Мендель впритул підійшов до проблем співвідношення між спадковими задатками і обумовленими ними ознаками організму.
Зовнішній вигляд організму заздрості від поєднання спадкових задатків.
Цей висновок був ним розглянуто в роботі "Досліди над рослинними гібридами". Мендель вперше чітко сформулював поняття дискретного спадкового задатку, незалежного в своєму прояві від інших задатків. Кожна гамета несе по одному задатку. Сума спадкових задатків організму стала за пропозицією Иогансена в
1909 називатися генотипом, а зовнішній вигляд організму, який визначається генотипом, став називатися фенотипом. Сам спадковий задаток Йогансен пізніше назвав геном. Під час запліднення гамети зливаються, формуючи зиготу, при цьому залежно від сорту гамет, зигота отримає ті чи інші спадкові задатки. За рахунок перекомбінації задатків при схрещуваннях утворюються зиготи, що несуть нове поєднання задатків, чим і обумовлюються відмінності між індивідуумами. Це лягло в основу фундаментального закону Менделя - закону частоти гамет.
Сутність закону полягає в наступному положенні - гамет чисті, тобто вони містять по одному спадкоємному задатку від кожної пари. Пара задатків, що сходяться в гамете була названа аллелем, а самі задатки алельних. Пізніше з'явився термін алельних гени, що визначає пару алельних задатків. Роботи Г. Менделя не отримали свого часу нікого визнання і залишалися невідомими аж до вторинного пере відкриття законів спадковості К.
Корренсом, К.Гермаком і Г. Де Фріз у 1900 році. У тому ж році
Корренсом були сформульовані три закони успадкування ознак, які пізніше були названі законами Менделя на честь видатного вченого, який заклав основи генетики. Моногибридное схрещування.
Единбурзі гібридів першого покоління. Закон розщеплення ознак.
Цитологічні основи одноманітності гібридів першого покоління і розщеплення ознак у другому поколінні. Моногибридное скрещіваніе - це метод дослідження, при якому вивчається дослідження однієї пари альтернативних ознак. Для дослідів по моногібрідномусхрещування Мендель вибрав 22 сорти гороху, які мали чіткі альтернативні відмінності по семи ознаками: насіння круглі або незграбні, сім'ядолі жовті або зелені, шкірка насіння сіра або біла, насіння гладкі або зморшкуваті, жовті або зелені, квітки пазушні або верхівкові, рослини високі або карликові. У перебігу ряду років Мендель