загрузка...

трусы женские
загрузка...
Реферати » Реферати по металургії » Технологія ливарного виробництва

Технологія ливарного виробництва

Міністерство освіти Російської Федерації

Сибірський державний індустріальний університет

Кафедра ливарного виробництва

РОЗРАХУНКОВО-ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА до курсового проекту з технології ливарного виробництва

Виконав: ст. гр. МЛА-97

Карпінський А.В.

Керівник проекту: доцент, к.т.н.

Передернін Л.В.

Новокузнецьк 2000

Завдання на курсовий проект

Зміст проекту

Завдання на курсовий проект 2
1.Содержаніе проекту 3
1.1. Обгрунтування способу формування 4
1.2. Обгрунтування положення деталі у формі при заливці 6
1.3. Обгрунтування вибору поверхні роз'єму форми і моделі 7
1.4. Обгрунтування величини усадки і припусків на механічну обробку, ухилів, галтелей 8
1.5. Визначення конструкцій і розмірів знаків стрижнів. Перевірка знаків на зминання 10
1.6. Розрахунок літніковойсистеми 14
1.7. Розрахунок розмірів прибутків і холодильників 21
1.8. Обгрунтування застосовуваної оснастки 25
1.9. Розрахунок розмірів опок, маси вантажу 27
1.10. Вибір формувальних і стрижневих сумішей 30
1.11. Режим сушки форм і стрижнів 34
Карта технологічного процесу 35
Список літератури 37


2. Графічна частина


2.1. Креслення деталі з елементами ливарної форми і виливки
2.2. Креслення модельної плити верху в зборі
2.3. Розріз форми і вид на нижню полуформу з встановленими в неї стрижнями

1 Обгрунтування способу формування

Формування - це процес виготовлення разових ливарних форм. Це трудомісткий і відповідальний етап усього технологічного циклу виготовлення відливок, який значною мірою визначає їх якість. Процес формовки полягає в наступному:

- ущільнення суміші, що дозволяє отримати точний відбиток моделі у формі і надати їй необхідну міцність у поєднанні з піддатливість, газопроницаемостью та іншими властивостями;

- Пристрій у формі вентиляційних каналів, що полегшують вихід з порожнини форми утворюються при заливці газів;

- Витяг моделі з форми;

- Обробку і зборку форми, включаючи установку стрижнів.

Залежно від розмірів, маси та товщини стінки виливка, а також марки ливарного сплаву його заливають у сирі, сухі і хімічні твердеющие форми. Ливарні форми виготовляють вручну, на формувальних машинах, напівавтоматичних і автоматичних лініях.

Так як дана відливання має вагу менше 500 кг, то виливок будемо заливати по-сирому (4, с.22 (. Заливка по-сирому є більш технологічною, так як відпадає необхідність в сушці форм, що значно прискорює технологічний процес.

В умовах серійного виробництва можна використовувати як ручну, так як і машинну формовку. Для виготовлення даної виливки застосуємо машинну формовку. Машинна формування дозволяє механізувати дві основні операції формовки (ущільнення суміші, видалення моделі з форми) і деякі допоміжні (пристрій ливникових каналів, поворот опок і т.д.). При механізації процесу формовки поліпшується якість ущільнення, зростає точність розмірів виливки, різко підвищується продуктивність праці, полегшується праця робітника і поліпшується санітарно-гігієнічні умови в цех, зменшаться шлюб.

В якості формувальної машини застосуємо машину імпульсного типу. В такій машині ущільнення суміші відбувається за рахунок удару повітряної (газової) хвилі. Стиснене повітря під тиском (6 (10) * 106 Па з великою швидкістю надходить в порожнину форми. Під дією удару повітряної хвилі формувальнасуміш ущільнюється протягом 0.02-0.05 с. Залишилася повітря віддаляється через венти. Верхні шари формувальної суміші ущільнюють підпресуванням.

При використанні звичайних піщано-глинистих сумішей поверхнева твердість форми досягає 89-94 одиниць. Максимальне ущільнення суміші відповідає роз'єму напівформи. Поліпшення технологічних параметрів ливарної форми підвищує геометричну точність виливків, знижує шлюб, покращує санітарно-гігієнічні умови праці за рахунок повного усунення вібрації і шуму.

2 Обгрунтування положення деталі у формі при заливці

Основним завданням при виборі положення виливка під час заливки, полягає в отриманні найбільш відповідальних її поверхонь без ливарних дефектів. При виборі положення виливка у формі керуємося наступними рекомендаціями:

- враховуємо принцип затвердіння виливки: відливку розташовуємо масивними частинами вгору, і встановлюємо над ними прибутку;

- Основні оброблювані поверхні і найбільш відповідальні частини виливки розташовуємо вертикально;

- Дане положення забезпечує надійне утримання стрижнів у формі під час заливки, є можливість перевірки товщини стінок виливка при складанні форми;

- Тонкі стінки розташовані знизу і вертикально по заливці, що сприятливо при заливці сталі, шлях металу до тонких частинам найкоротший.

3 Обгрунтування вибору поверхні роз'єму форми і моделі

Поверхня зіткнення верхньої та нижньої полуформ називається поверхнею роз'єму форми. Вона необхідна для вилучення моделі з ущільненої формувальної суміші і установки стрижнів у форму. Поверхня роз'єму може бути плоскою і фасонної.

Вибір роз'єму форми визначає конструкцію і роз'єми моделі, необхідність застосування стрижнів, величину формувальних ухилів, розмір опок і т.д. При неправильному виборі поверхні роз'єму можливе спотворення конфігурації виливки, невиправдане ускладнення формовки, збірки.

Обрана поверхню роз'єму форми задовольняє наступним вимогам:

- поверхня роз'єму форми і моделі плоска, що найбільш раціонально з точки зору виготовлення модельного комплекту;

- Стрижень розташовується в нижній напівформи, при цьому відпадає необхідність у підвішуванні стрижня у верхній напівформи, полегшується контроль за їх установкою в форму, зменшується можливість пошкодження околознакових частин;

- Зменшуються витрати на обрубка і зачистку виливки;

- Дозволяє скоротити витрату формувальної суміші через зменшення висоти форми, так як дана поверхня роз'єму забезпечує малу висоту форми;

- Модель виливка не має від'ємних частин.

4 Обгрунтування величини усадки і припусків на механічну обробку, ухилів, галтелей

усадкою називається властивість металів і сплавів зменшувати свій об'єм при затвердінні і охолодженні. Внаслідок цього модель повинна бути кілька великих розмірів, ніж майбутня виливок. Зменшення лінійних розмірів виливка в умовах певного виробництва називають ливарної усадкой. Її величина для кожної конкретної виливки залежить від марки сплаву, від її конфігурації та пристрої форми.

Для середніх виливків з вуглецевої сталі (сталь 35Л) ливарна усадка дорівнює 1.6% (4, с.40, табл.5.1 (.

Припуски на механічну обробку даються на всіх оброблюваних поверхнях виливки. Величина припуску залежить від положення поверхні при литві, способу формовки і чистоти обробки поверхні, а також від величини виливки і самої оброблюваної поверхні.

При машинної формуванню зважаючи більшої точності лиття припуски на обробку даються менші, ніж при ручному формуванні. Найбільші припуски передбачаються для поверхонь, які при заливці звернені вгору, так як вони найбільше засмічуються неметаллическими включеннями.

Визначення припусків по ГОСТ 26645-85 (7 (.
| номін. | клас | мірою важливо | отклоне | отклоне | допуск | основно | доповни | загальний |
| розмір | точності | ь | ня | ня | | ї | вальний | припуск |
| | | коробля | коробля | зміщенням | | припуск | припуск | |
| | | ення | ня | я | | | | |
| | ряд | | | | | | | |
| | припуск | | | | | | | |
| | в | | | | | | | |
| 19 | | 5 | 0.16 | 1.2 | 3.2 | 5.0 | - | 5.0 |
| 110 | | 5 | 0.16 | 1.2 | 5.0 | 5.0 | - | 5.0 |
| (110 | | 5 | 0.6 | 1.2 | | 5.0 | - | 5.0 |
| (150 | | 5 | 0.6 | 1.2 | | 5.0 | - | 5.0 |
| (180 | | 5 | 0.6 | 1.2 | | 5.0 | - | 5.0 |
| 300 | | 5 | 0.16 | 1.2 | | | - | |

Формувальними називають ухили, які придаются робочим поверхням ливарних моделей для забезпечення вільного вилучення їх з форм або звільнення стрижневих ящиків від стрижнів без руйнування в тому випадку, якщо конструкція деталі не передбачає конструктивні ухили.

Величина ухилу залежить від висоти стінки, матеріалу моделі і від способу формовки. Для машинної формовки металеві моделі мають ухил
0.5-1 (. Приймаємо 1 ((6, с.222 (.

Галтель називаються заокруглення внутрішніх кутів моделей для отримання в литві плавного переходу від однієї поверхні до іншої. Вони покращують якість виливки, сприяють рівномірному її охолодженню, зменшують небезпеку появи гарячих тріщин в місцях перетину стінок і запобігають осипання формувальної суміші в кутах форми при витягу з неї моделі. Завдяки правильно виконаним заокруглення зовнішніх і внутрішніх стінок вдається уникнути виникнення усадочних раковин.
Застосування галтелей підвищує втомну міцність виливків в умовах роботи при значних знакозмінних навантаженнях.

На вимогу, вказаною на кресленні, величина галтелей 2 (3мм .

5 Визначення конструкцій і розмірів знаків стрижнів. Перевірка знаків на зминання

ливарних стрижнів називають елементи ливарної форми, що виготовляються окремо від полуформ за спеціальною (як правило) оснащенні та призначені для отримання в литві отворів і порожнин, які не можуть бути отримані від моделі. Стрижні, як правило, ставлять у форму після сушки, щоб збільшити їх міцність і зменшити газотворность.

Стрижньові знаки служать для правильної і фіксування стержня у формі і видалення з нього газів під час заливки.

При проектуванні стрижнів необхідно:

- визначити межі стрижнів і їх кількість;

- Вибрати або розрахувати розміри знакових частин і визначити величину зазорів між знаками форми стрижнів;

- Забезпечити міцність за рахунок вибору відповідного складу стрижневий суміші або установки каркасів;

- Вибрати спосіб виготовлення, показати площину роз'єму стрижневих ящиків і напрямок набивання;

- Розробити систему вентиляції.

При конструюванні стрижнів керуємося

Сторінки: 1 2 3 4 5
загрузка...
ur.co.ua

енциклопедія  з сиру  аджапсандалі  ананаси  узвар